dag 44, treinrit langs de Douro. (voor de liefhebb

7 juli 2009 - Pocinho, Portugal, Portugal

Voor de liefhebbers van indrukwekkende spoortrajecten (ik ben een beetje een spoor-o-fiel)

Nog een nawee van onze weblog. Mijn schitterende treinreis langs de Douro.

Op sommige stukken is er nauwelijks plaats voor de rails, de trein rijdt dan ook rakelings langs het water, geen plaats voor bewoning of wegen.

Op veel plaatsen dendert het treintje dwars door de (port)wijngaarden. Ik heb ontzettend genoten van dit tripje. Op de terugweg nog een stukje langs de Douro gefietst.

Zie de bijgaande foto's

1. Silvia:
    17 juli 2009
    Wanneer komen jullie nu terug :) ?

Silvia.
  2. Kees en Susan Penneweert:
    Nico,
    Wat leuk om mee te mogen genieten van jouw napret. Je excuus dat je een trein-o-fiel bent is niet nodig. Ook zonder dat, zijn de foto’s van dat mooie landschap zeer de moeite waard om te zien. Ik ben benieuwd naar de volgende aanvulling op het log. Immers er zijn nog zoveel onvertelde verhalen, die soms aangegeven worden in een enkele foto. Bijvoorbeeld SDC12172-400 bij dag 7. Als loglezer vraag je, je af: “Waarover spraken zij die twee daar bij die deur?”.
    Kees
  3. Frans Jeltes:
    17 juli 2009
    Mooie foto's langs de Douro maar ik ben het wel met Silvia eens: het wordt nu toch wel eens tijd dat jullie je na bijna 7 weken weer eens bij je familie gaan voegen! En voor Nico als "spoor-o-fiel" is Alex inmiddels een gepasseerd station.....

Groet,
    Frans
  4. Richard Visser:
    18 juli 2009
    Een geweldig verslag van een fantastische reis. Jammer dat het verhaal nu stopt! Als klein beetje spoor-o-fiel vond ik dat toetje/tochtje van Nico langs de Douro best mogen. Maar heb ik de foto van het nostalgische trammetje in Porto gemist?
    Zou het niet een leuke afsluiting zijn als jullie het verhaal nog eens vertellen (en de mooiste foto's projecteren) voor diegenen die jullie logboek trouw hebben gevolgd (en andere belangstellenden)?
    Groeten, Richard
  5. Joyce:
    22 juli 2009
    Gekeken of er nog nieuws van jullie was of dat jullie al thuis waren.Kom ik dit toetje nog tegen.Ben zelf ook een fan van treinroutes en van Portugal.Prachtig die mooie tegelplateaus,typisch kenmerk van Portugal.Prachtige fotos van de treinroute,kortom weer genoten.Bedankt!