dag 39 tot 45, 1 juli tot 8 juli, Santiago-Porto

2 juli 2009 - Porto, Portugal

Dinsdag 14 juli 2009, Hooglanderveen en Leusden

We zijn alweer bijna een week in ons “gewone doen”, dat is toch wel wennen nadat je ruim zes weken op stap bent geweest. Heel veel kilometers fietsen (uiteindelijk meer dan 3000) en daarbij natuurlijk heel veel buiten, met elke dag weer andere indrukken.

Het is voor ons een ontzettend fijne, onvergetelijke ervaring geweest.

Het bijhouden van de weblog heeft erg veel inspanning en tijd gekost, maar is toch wel dankbaar werk gebleken, gezien al de positieve reacties van onze familie en vrienden.  Nogmaals onze hartelijke dank voor jullie hartverwarmende reacties.

Ik zal in het kort nog wat vertellen en laten zien van onze laatste week vanaf Santiago tot en met Porto.

In het kort:

-          met de trein van Santiago naar Vigo (ca 80 km)

-          fietsen van Vigo naar Viano do Castelo in Portugal met een overnachting op camping Playa America nabij Baiona (ca 85 km)

-          met de trein, 2 overstappen, naar Camping da Madalena ten Zuiden van Porto

-          5 dagen, 6 nachten op Camping da Madalena

-          afwisselend met fiets, bus, trein en metro naar het centrum van Porto gereisd

-          Portkelders en museum met moderne kunst bezocht, nostalgisch trammetje gereden, met de fiets naar Espinho, trein langs de Douro (Nico)

-          fietsen naar Aeropuerto van Porto, woensdag 8 juli 2009

-          thuis donderdag 9 juli 2009 om ca 2 uur in de nacht

Zie ook de beschrijvingen bij de foto’s.

Natuurlijk kun je nog steeds reageren……

¡ HASTA LA VISTA !

Ronald en Nico

N.B. de eerste set foto’s betreft reis van Santiago naar Porto

1. Kees en Susan Penneweert:
    14 juli 2009
    Hoi Nico en Ronald,
    Ben blij met jullie laatste bericht, dat sluit mooi af. Heb enorm genoten van jullie reisbeschrijving, dus absoluut al jullie moeite waard! Ofschoon Kees altijd reageerde , nu ik . Het rustige rustieke landschap waar jullie door fietsten, de prachtige kerkjes, landschapjes , vriendelijke mensen onder weg, het moet een superdepuup fantastische ervaring zijn geweest, die altijd bij jullie blijft. Heel bijzonder + het met ons delen, nogmaals superdepuup, zoals dat tegenwoordig heet. Groetjes , kom lekker bij en tot gauw ziens, Kees en Suus
  2. Lenie Arkesteijn:
    14 juli 2009
    Hallo Nico en Ronald'.

Heel erg bedankt !

groetjes Lenie Arkesteijn.
  3. Peet Smit:
    15 juli 2009
    Het is snel weer gewoon zo'n ervaring.Door jullie weblog en foto's werd het voor mij weer een herhaling. Ik heb er van genoten. Rust uit en geniet.
    Een groet uit Roosendaal.
    Loekie en peet
  4. Piety:
    15 juli 2009
    Welkom thuis. Geniet na van de vele km fietsen .
    Nog minstens 2 maanden genieten van het buitenleven in Leusden en omstreken.

Groetjes Piety.
  5. annette:
    Welkom thuis!
    Ik sluit me aan bij de vorige berichtjes: het was heel leuk om elke keer jullie berichten te lezen. Ik mis nu wel die aankondigingen in mijn mail box!
    Bedankt voor al het leesplezier.
    Ik hoop je binnenkort weer tegen te komen Ronald!
    annette
  6. harry schimmel:
    16 juli 2009
    van harte gefeliciteerd groetjes harry nel
  7. Joyce:
    16 juli 2009
    Welkom thuis,
    Lees vandaag pas weer de mail.Zag dat er nog een vervolgje was.Heb genoten van al jullie avonturen en fotos.Ben blij dat jullie weer veilig en gezond weer thuis zijn.Ga lekker nagenieten van dit alles,en hartelijk dank dat ik mog meegenieten!
    Liefs Joyce
  8. cees e josje:
    19 juli 2009
    Nico bedankt voor de afsluiting die we nog mistte.
    Ronald al eens gebeld van de week over de afloop en t feit dat er een einde behoorde te zijn.
    Gelukkig heb jij dat goed gemaakt terwijl hij in zeeland vacantie viert met lineke.
    Tot.....