Bijna zo ver

17 mei 2009 - Leusden, Nederland

Het is bijna zover. Vandaag over een week vertrekken wij. Na de zegening in de St. Jozef kerk te Leusden, gaan we op pad. 3000 kilometers liggen voor ons. Uitgezwaaid door familie en vrienden, die zelfs een stuk met ons mee op gaan fietsen. Een goed begin.

1. Han Verhoog:
    18 mei 2009
    Hallo Ronald, leuk project! Maar ik dacht dat het de bedoeling was om de tocht te voet te doen! Alvast veel sterkte gewenst. Groet, Han
  2. Michiel:
    18 mei 2009
    Oompje! Heel veel succes gewenst.
    Ik had ook graag een stukje mee gefietst, maar het is dat ik moet werken ;-) (prachtig excuus dus).

Groet, Michiel
  3. Michiel:
    18 mei 2009
    Ow, wacht... U gaat u op zondag. Ach, dan zit ik in Zweden... Kan het alsnog niet :P
  4. Frans Jeltes:
    20 mei 2009
    Je moet maar durven, wat een klereneind! Ik krijg nu al zadelpijn als ik denk aan 30 km.....Heel veel plezier en succes maar pas wel goed op elkaar! Alex neemt het wel waar voor jou, Nico!
  5. miek:
    20 mei 2009
    Hé, jullie hebben nog geen meter gefiets maar ik vind jullie nu al kanjers!
    Omdat ik geen koga heb ga ik me er maar niet aan wagen ;-)
    Veel fietsplezier!
    Miek
  6. Roel en Monique:
    20 mei 2009
    Vooral heel veel plezier en verder zadelpijn en ander herenleed
    groet vooral voor Nico Roel en Monique
  7. Eef Heijt:
    Dag Ronald,

Mooie tocht, e=veel plezier en succes.

Groet, Eef
  8. Claire:
    21 mei 2009
    Ziet er goed uit de site, heren!
    Wens jullie een onvergetelijke tijd.
    En een mooie rutsch in je derde leven, pa
    Liefs Claire
  9. Kees en Susan Penneweert:
    Dag Nico,
    Doe vooral (Sint) Jacobus de groeten en kijk uit bij Cabo Finistere. Als de aarde plat is kun je er daar vanaf donderen. Ik neem aan dat julie onderweg de Mont Ventoux nog even meepikken?
    Kees
  10. Maarten en AnneJet:
    21 mei 2009
    Heb een fijne tijd samen en geniet zoveel mogelijk van deze unieke tocht. (Met de auto is het 1977 km)
  11. Robin & Shusila:
    Nico,
    je blijft actief! Tjonge,wat een tocht.
    Zal wel genieten worden onderweg met mooie uitzichten.
    Helaas kunnen we je zondag niet uit komen zwaaien.
    Maar in gedachten zijn we er bij.
    Maak er een mooie trip van en we zullen de rit thuis (vanuit een luie stoel) volgen.
    Succes en veel plezier, Shusila & Robin.
  12. Arie:
    22 mei 2009
    (wielren)petje af - zeker nu ik de route heb gezien met veel cols van allerlei categorieën. Ga jouw verrichtingen en die van Nico nauwgezet volgen!
  13. hennie kok:
    22 mei 2009
    Nico, zoals je weet kunnen wij er a.s. zondag niet bij zijn, maar hoog in de lucht zwaaien wij je uit, veel succes!
    Hennie en Ans
  14. Niels Koekkoek:
    22 mei 2009
    Hoi Nico! Allemachtig, wat een plan heb je nu weer in je hoofd gehaald. haha. Succes kerel, doe voorzichtig en geniet van iedere kilometer. Net zoals tijdens een toppoging, blijf bij elkaar.

Groet,
    Niels

NB ik neem trouwens aan dat dit fietstochtje een training is voor je volgende toppoging? ;-)
  15. Michel et Berthe:
    Bonjour Ronald
    Nous te souhaitons de tout cœur un super voyage,bien des choses à découvrir et à apprendre et reviens nous avec un beau reportage à partager.
    Bon courage à vous deux
    Berthe et Michel
  16. Renny:
    22 mei 2009
    Hallo Ronald en Nico, een hele goede reis gewenst, jammer dat ik er zondag niet bij kan zijn om jullie uit zwaaien. Maar ik zal jullie volgen via de weblog. Ik wou dat ik mee kon fietsen! Maar helaas voor mij. Ik zie jullie wel weer ergens op een dinsdagavond in juli in Den Treek! Heel veel succes en plezier ook onderweg. Groet, Renny
  17. Peet Smit:
    23 mei 2009
    Ronald en nico
    De zegen en een stempel op je credential del peregrino mogen jullie zeker niet vergeten.
    Een spaanse groet Que Dios y Santiago te ayudan, vrij vertaalt: Mogen God en Santiago jullie bijstaan op jullie weg.
    Een steen voor de Cruz de Ferro zou ik nu niet meenemen. Elk gewicht is straks te veel. En geloof me jullie zien en vinden genoeg stenen op jullie weg.
    Een buen camino en ik volg jullie vanachter mijn computer.
  18. Joyce:
    Hallo Ronald en Nico,
    Ik kan jullie helaas niet uitzwaaien ik heb een dienst van 12 tot 22 uur. maar ik wil jullie heel veel succes, plezier en droog weer toewensen.Liefs joyce
  19. Francesca:
    Hallo Nico (en Ronald)

Je gaat het toch weer doen hè, een nieuw project!
    Ik vind het echt top van je, zelf krijg ik al zadelpijn na X km? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en ga jullie volgen op deze site.
    Wie weet kom ik zondag even langs.... met de auto.
    Heel veel goed weer en succes!

Liefs Francesca
  20. Paul:
    24 mei 2009
    Hoi Ronald en Nico, na alle verhalen op dinsdagavond tijdens het hardlopen over de voorbereiding, ben in uiteraard zeer benieuwd hoe de reis gaat verlopen.
    Heel veel succes, droog weer, gezelligheid en heel heel weinig lekke banden toegewenst. Groeten van Paul
  21. Kees:
    24 mei 2009
    twee foto's van jullie vertrek zijn inmiddels geplaatst op:
    LEUSDERKRANT.NL
    Veel succes met de verdere reis van broer Kees en schoonzus Pia.
  22. Yvonne Klap:
    24 mei 2009
    Wat een onderneming!! Dit zal een reis worden met veel hoogtepunten en weleens een minder moment.
    Ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan naar Spanje,
    een veilige reis en geniet ze!!
    Groetjes Yvon en Arthur uit Vlissingen
  23. els van veggel:
    25 mei 2009
    het weer zit mee, dus dat wordt niet alleen maar werken maar ook echt genieten!
    succes,
    Els
  24. lineke van dijk:
    25 mei 2009
    Wat een sfeervol afscheid en een mooie fietstocht.
    Zelf nog ruim 46 km. gereden. Sofie heeft genoten en toverde onderweg bankjes en paarden!
    Fijne dagen en geniet ervan!
    Liefs en een knuffel van Lineke.
  25. Annemarie:
    25 mei 2009
    Hé Nico, zag 'm vandaag pas en nu zijn jullie al weg! Zet 'm op! Als jullie nog bijzondere technische problemen en vooral oplossingen met de fietsen tegenkomen onderweg, hoor ik het wel graag. Voor in Tweewieler.
    Groet Annemarie
  26. Marjoleine Pels:
    Lieve Papa en Ronald!

Van Mama hoor ik waar je bent :-) want dan bel ik haar gewoon op!
    Gisteren was een mooi afscheid!
    Heb je zelf wel WC-papier bij je??
    Die WC-borstel moest natuulijk in de kerk blijven! ;-)
    Ik heb nog een kaarsje aangestoken in de kapel.. van de Sint Jozef.. na afloop!
    Succes en tot het volgende berichtje!

Laterzzzzzzzz

Liefs,
    Marjoleine
  27. Kim van Voorthuizen:
    Jeetje wat een tocht!!
    Ik wens jullie veel fietsplezie, jullie zijn al ruim een week weg! Succes onderweg en ik blijf jullie volgen!

Groetjes Kim
  28. lineke van dijk:
    25 mei 2009
    Leuk die twee foto's in de leusderkrant. Jullie staan er gelikt op!!
    Liefs Lineke.
  29. Hans en Truus Floor:
    Hoi Nico en Ronald,
    Onze zoons Michiel en Steven hebben vanochtend in groep 7 tijdens het kringgesprek jullie reis vanuit Leusden in geuren en kleuren verteld. Ook dat ze zelfs 8 kilometer naar Woudenberg mee mochten fietsen !
    Groeten van Hans en Truus Floor, Michiel en Steven.
    (M & S hebben gisteren zelfs 2 gebakjes verorbert, mocht dat ?)
  30. Jan de Graaff:
    25 mei 2009
    Nico toch, waar ben je nu toch weer mee bezig. Wat haal je in je hoofd man, zo'n eind op de fiets? Wel een hele expeditie zo hè, maar voor jou als taaie doorzetter moet dit gaan lukken. Heel veel succes man en ik blijf je volgen, toi toi, ook voor je maatje Ranald. gr Jan
  31. Minke:
    Hallo Nico en Ronald
    Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Lijkt me een mooie tocht. Heel veel plezier en succes ook van Bert, Minke
  32. Aad van Dijk:
    Hoi Ronald,
    Wat een sportiviteit.Dapper hoor.
    Veel plezier Miep en Aad
  33. Anneke Pels:
    26 mei 2009
    Vandaag nog een eitje,maar morgen gaat het echte werk beginnen.Ik houd het bij op de kaart.
    Na zo'n bijzonder afscheid moet het lukken.
    Liefs,
    Anneke
  34. Lenie Arkesteijn:
    Nico en Ronald

heel veel plezier en sterkte
    groetjes.

Lenie arkesteijn.
  35. Kees:
    Ronald en Nico
    De foto's van jullie vertrek ...tot aan de pont bij Elst...heb ik op Nico's Email gezet.
    Veel succes met de wielerklassieker Luik - Bastenaken en au revoir.
    K e e s
  36. Hans en Truus Floor:
    Hoi Ronald en Nico,
    Hoe hebben jullie vannacht de storm rond de tent overleefd ? Goeie reis verder ..
    Groeten van Hans en Truus.
  37. Silvia:
    26 mei 2009
    Volgens mij zijn jullie met de storm van afgelopen nacht weer 100 km. verderop geblazen richting Santiago. Dat scheelt weer wat km's.
    Hee stoere mannen, zet hem op !

Silvia.