dag 2 van Uden naar Thorn

25 mei 2009 - Eijsden, Nederland

Dag 2 van Uden naar Thorn 87 km totaal 174 km

Even over negen zijn we weggefietst vanaf ons overnachtingadres in Uden. Ontbeten in de tuin, verse broodjes, sinasappelsap, eitje enz. een prima fietsontbijt van de gastvrije Hanny en Martin, zij weten wat fietsers nodig hebben.

Eindeloos kilometers weggetrapt langs de Zuid Willemsvaart tot een wegblokkade. Protesterende schapen op de dijk o.l.v. een echte herder met een hond weigerden ons de toegang tot het Limburgse land.

Na pittige onderhandelingen waarbij wij met nadruk het doel van onze onder de aandacht van de herder brachten, maakten de schapen het pad vrij en vervolgden wij onze tocht. (gelijk Mozes een pad kreeg door de Rode Zee).

Warm en bezweet , het was boven de 30 graden arriveerden wij om half vijf voor Limburg nat, in het witte dorp Thorn.

Geslapen op de lokale camping waar de muggen een lokaal feestje met ons vierden. Van het noodweer van midden Nederland hebben wij nauwelijks iets gemerkt

1. annette:
    28 mei 2009
    was vast een prachtig gezicht: jullie tussen de schapen door als Mozes door de Rode Zee!

en fijn dat jullie t mooie weer deze kant op hebben gestuurd!

suc6 maar weer!
    annette