dag 5

28 mei 2009

Dag 5, donderdag 28 mei , Stoumont - Lescheret, 95 km totaal 399

Heerlijk geslapen in het huis van de campingbeheerder. Wat een luxe: een echte slaapkamer met goede bedden, badkamer en internet. Van de 4 nachten dat we nu op weg zijn maar één nacht in de tent geslapen. Zeulen we daarvoor al die campingspullen de bergen op? It’s ashame! We zullen ons leven beteren, maarre….. dan moet het wel droog blijven.

Na alweer een uitstekend ontbijt om kwart voor tien op pad, uitgezwaaid door het beheerders echtpaar. Nog steeds moeten we flink klimmen. De eerste 25 km gaan we continue omhoog. Waar zijn we in godsnaam aan begonnen?? In godsnaam? O ja. We doen een boetetocht, c.q. pelgrimstocht. Het is druilerig, vooral als je dan tijdens een van de weinige momenten naar beneden dendert krijg je het nog koud ook.

Uiteindelijk toch nog een respectabel aantal km weggetrapt ondanks de afmattende klimpartijen.

In Lescheret op een camping beland met alweer een Nederlands echtpaar aan het roer.

Er kan nog een maaltijd voor ons worden gemaakt ,was goed te eten maar wel behoorlijk aan de prijs. Nog een biertje erbij van de l’Abbije d’Orval. Daar gaan we morgen op bezoek.

Op het prachtige kampeerterreintje bij de forellenvijver staat nog een Nederlandse pelgrim. Hij fietste heen en terug naar Santiago. Hij was in maart vertrokken en was nu op de terugweg. Ervaringen van onderweg worden uitgewisseld, ja ja die hebben wij ook al.

Alles in een keer afgerekend, die Nederlanders weten wel van prijzen…€ 78,- vliegen is toch goedkoper!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arthur van Duin:
    30 mei 2009
    Hallo Ronald en Nico,

Fijn dat jullie onze camping (Aux Sources de Lescheret) prachtig vonden en goed hebben gegeten.

Wij ontvangen vaak fietsers via 3 verschillende fietsroutes. Mede daarom wil ik graag iets rechtzetten. Het was €76,- en het betrof wel ietsje meer dan een maaltijd met een biertje.

De rekening was voor 2 tenten, 2 douches, 2 jupiler, 2 hoofdgerechten (1 x côtes d'agneau, 1 x filet de porc) met een salade, warme groente en tagliatelle en 2 glazen wijn, daarna 2 orval en 2 koffie en de volgende ochtend 2x ontbijt van 4 bruine boterhammen en een beschuit per persoon met als beleg kipfilet, salami, belegen kaas, jam, hagelslag en roomboter en daarbij 4x thee en 2x multivruchtendrank.

Vliegen duurt korter. Bon camino.

Arthur van Duin
    Camping Aux Sources de Lescheret
  2. Peet Smit:
    1 juni 2009
    Als oud pelgrimmer, weet ik, dat je je dit niet altijd kunt permitteren. Vanuit de gedachte van de pelgrimmage is het wat veel maar kwaliteit heeft zijn prijs. Je kunt ook zelf je potje koken zolang je de tent en de pannen nog met je mee sjouwt. Gewicht onderweg en als je goed presteert, val je nog af ook. Buen camino. Peet