dag 12

4 juni 2009

Dag 12, donderdag 4 juni, La Grange Montee - St.Armand Montrond, 105 km, totaal 1085 km

Na een goed ontbijt nemen we afscheid van Karin. De auto is volgeladen met onze bagage en fietsen. Thijs brengt ons tot ca 15 km voor Nevers. Daar vervolgen we onze “normale” route uit onze reisbijbel. Thijs zwaait ons lang na.

Nevers zijn we zonder te stoppen doorheen gefietst, alleen op de brug over de Loire hebben we nog wat foto’s gemaakt van de stad en de rivier.

Vanaf Nevers volgen wij over een tiental km’s een jaagpad langs het Canal Lateral de la Loire. We komen een zeer bizonder technisch hoogstandje tegen. Een aquaduct (van het Canal) over een rivier (l‘Alier)! Dat is echt heel gek.

We komen in een van de mooiste plaatsjes van Frankrijk. Prachtig gerestaureerde huizen uit de middeleeuwen langs de rivier de l’Allier. In dit dorpje Apremont sur Allier strijken we neer en gebruiken we onze standaard lunch: stokbrood met een ontzaglijke hoeveelheid kaas (we proberen ze allemaal) vruchtensap en nectarines.

Op de municipal camping La Roche slaan we onze tentjes op. ‘s avonds eten we bij de Mac (je weet wel) dat doen we vooral voor de WiFi en de prik. Op een gegeven moment, het was half twaalf worden we de tent uitgezet, ze sluiten officieel om 11 uur!

Zo’n weblog bijhouden kost ook echt wel veel tijd.

Maar we vinden de reacties uit Nederland ook zo ontzettend leuk, bedankt jullie allemaal weer en ga vooral ook door….!!!

1. Maarten en AnneJet:
    7 juni 2009
    Wat rijden jullie veel kilometers per dag! Wat is jullie snelheid op vlakke stukken? Sterkte! Groeten Maarten en AnneJet
  2. JAnk:
    7 juni 2009
    Ook voor ons zijn er veel plaatsen waar we geweest zijn.
    Leuk om weer te zien.
    Alleen wij zijn niet van niet die-hards, wij zijn er met de auto geweest.
    Kanjers ga zo door, veel plezier

jank
  3. Erik-Jan en Inge:
    7 juni 2009
    Leuk om te lezen dat jullie nog steeds plezier hebben met zo'n eind fietsen en dat alles naar wens verloopt. Dat jullie nog tijd hebben om de blog bij te houden vinden we zeer bijzonder. Veel succes verder met de rit.
  4. Gertie & Paul:
    Hallo Ronald en Nico,
    Wat zijn jullie toch geluksvogels! Dat fietst daar maar door het mooie Franse land en geniet van alles wat `voor de wielen`komt...Leuk hoor om over jullie belevenissen te lezen, we blijven jullie volgen!
  5. Anneke Pels:
    7 juni 2009
    Leuk om de foto's van het huis van Karin en Thijs te zien.Gek dat ik er nou niet bij ben.
    Jullie boffen met het mooie weer.
    Blijf genieten...!/3 zit er al op...liefs anneke
  6. annette:
    7 juni 2009
    zelf net terug van 4 dagen Ardennen had ik heel wat lees- en kijkvoer in te halen!
    maar jullie verhalen zijn zo leuk geschreven dat het een plezier is jullie op deze manier te 'volgen'!
    genietse verder!
    annette
  7. lineke van dijk:
    7 juni 2009

Nou dat was me wel een werkje, hoop dat het gelukt is. Bijgaande de link naar de hotste foto's van de keuken (erg prachtig en heel blij mee trouwens), plus twee kiekjes van Sofie en twee van je vrouw en dochter. Geniet ervan!
    Liefs Claire
  8. lineke van dijk:
    7 juni 2009

Nog een poging, volgens mij is dit het hele album. vorige mail was slechts 1 foto
    x
  9. Engelien:
    Hoi,

Wat goed van jullie ik neem mijn pet af hoor,
    ik geniet van het heerlijke leesvoer
    goeie reis verder en genietse
    groetjes Engelien
  10. erna en bart:
    Hallo mannen,
    leuk om jullie zo te kunnen volgen! Nico, hoe is het met je zakgeld? Wel delen met Ronald he! En je weet, op is op!
    Nog veel goeie fietskilometers! Tot de volgende keer! Groeten van Erna en Bart.
  11. Chiel en Anny:
    7 juni 2009
    erg tof Ronald en Nico .Wij volgen jullie regelmatig. Veel fiets plezier .en de groetjesChiel en Anny.
  12. cees e josje:
    Caro Ronald e Nico,
    Wat gewelig in 12 dagen zeg maar 1100km thats the spirit.
    Jullie komen er wel zou vroeger de onderwijzer(es) zeggen e een plak plaatje/stempeltje in je boekje zetten.
    We wachten met spanning naar dag 13 e 14 MAC MAC
  13. Marianne:
    Ha Nico en Ronald,

De 1000km gepasseerd! Jullie genieten wel zo te lezen en dat is niet moeilijk met wat je zoal meemaakt en tegenkomt. Fotoos zijn leuk om te zien, maar maak geen must van je weblog!
    Goede reis verder, groet bernard en Marianne
  14. Wilma & René:
    7 juni 2009
    Jullie gaan als een speer!!
    Wat maken jullie veel mee!

Nico, wat heb je eigenlijk gedaan met je pelgrims paspoort? Ben je 'm ergens vergeten? Dat heb ik niet helemaal meegekregen en kan ik zo gauw niet teruglezen.

Groetjes,

Corianne, Wilma & René
  15. Irene en BertJan:
    8 juni 2009
    Mes cher peregrines
    Bijna 100 km per dag gemiddeld! Petje af! Leuk om jullie vorderingen en avonturen in kerken,kathedralen, abdijen en MacDonaldvestigingen(zo wordt het nog een heel culinair festijn) te volgen.Hopen dat de franse restaurants de McD's wat compenseren.
    Veel fietsplezier nog en sterkte met benen rug en zitvlak,
    groeten, Irene en BertJan