dag 19, Cahors rustdag

11 juni 2009 - Cahors, Frankrijk

dag 18, 11 juni, Cahors rust- klusjesdag.

Toch wel lekker zo'n dag niet onder een zekere tijdsdruk te zitten. We hebben wel wat "klussen"te doen.

Naar het postkantoor voor postrestante voor de pelgrimspas van Nico. Weer geen pas, jammer. De postbeamte moet hem maar in de pourbelle gooien (als hij aankomt)

De fiets van Ronald naar een fietswinkel. De man daar biedt in het geheel geen hulp. Nee hoor, houdt hij vol, er is niets aan de hand. Hij heeft gewoon geen zin om iets te ondernemen.

Een batterij voor het haperende horloge van Nico gekocht. Het meisje van de horlogewinkel is erg vriendelijk, het uurwerkje wordt nog eens extra schoongeblazen van binnen.

De stad bekeken, gezwommen, gegeten en natuurlijk de weblog bijgehouden!

1. Joyce:
    13 juni 2009
    zo weer bijgelezen ,tot en met jullie rust-klusjesdag.krijg nog meer bewondering voor jullie prestatie's.door jullie verhalen en mooie foto's zou ik haast francoviel worden.maar jammer ik spreek en lees geen frans en mijn ervaring met de franse klanten is dat zij ook niets anders spreken dus dat wordt niets.moet ik eerst op franse les.ga deze week naar griekenland en lees vandaar jullie avonturen wel.heb daar als het goed is mooi weer en hoop dat jullie het ook droog krijgen.kijk uit naar jullie volgende verhalen.liefs joyce
  2. marcel:
    14 juni 2009
    hoi mannen, volgens mij gaat het allemaal geweldig goed met jullie! Het is hardstikke leuk om steeds jullie verslagen te lezen.
    Het is zelfs zo dat die verhaaltjes mij wat beginnen aan te steken! Wie weet...
    Jammer dat jullie geluk met het weer wat wegvalt, maar ja na regen komt ook weer zonneschijn, nietwaar.
    Vandaag is de dag van de marathon in Amersfoort, jammer dat jullie hier niet aan kunnen deelnemen. Jullie prestatie is echter nog veel groter dan die 21 of 42 km.hardlopen.
    Geniet er met volle teugen van, en succes in de volgende weken, wanneer het er op aankomt in de Pyreneeën!
    groet,
    Marcel
  3. annette:
    14 juni 2009
    wat een prachtige plek voor een rustdag,
    jullie zullen er vast van genoten hebben!!
  4. cees e josje:
    caro Ronald e Nico,
    1500 km in 3 weken dwz de helft zit erop qua km door weer en wind echte kerels hoor.
    die malle pas die maar niet aankomt is wel een (poubelle)drama extra ordinair.
    belangrijker denk is dat jullie geen fiets pech krijgen maar wij duimen ervoor dat ,dat niet gebeuren zal.
    hou vol.

ps mijn scan was status quo
  5. Arie:
    14 juni 2009
    Drie dagen na jullie rust(ige)dag in Cahors zou het wel eens kunnen zijn dat de Pyreneeën bereikt zijn of in ieder geval in beeld zijn. Het ECHTE werk.... Dat kan nooit een probleem zijn voor jullie na al die oefenetappes vanaf Leusden EN met de stimulans van al die "volgers".
    Heel veel succes!!
  6. Gertie & Paul:
    15 juni 2009
    Hallo Bikers...,wat een mooie verhalen en avonturen! Jullie zijn wel`luxe pelgrims`,jullie nemen het er wel van ( ondanks het weer!) Hoe is ook alweer het spreekwoord? `Leven ( en reizen!) als God in La Douce France...!! Geniet ervan en wordt niet te overmoedig de helft zit er op,de aanloop was goed nu de bergen in... We zien uit naar jullie verhalen en foto`s. Keep Rolling!