dag 29, 21 juni, Burgos, 12 km

21 juni 2009 - Burgos, Spanje

dag 29, 21 juni, Burgos, 12 km

Onze 2e rustdag van deze fietsreis. Lekker gerelaxed.

Eerst de weblog helemaal bijgewerkt, dat kost toch wel een paar uurtjes. De bant die vorige week lek raakte geplakt en op de fiets (hoe kan het ook anders naar het centrum van Burgos.

In de stad vooral wat tijd besteed aan de bezichtiging van de Catedral. Wat een ontzettend indrukwekkend bouwwerk is dat. Hij bestaat uit meerdere kerken en kapelletjes ineen. Veel barok met bladgoud, houtsnijwerk, beeldhouwwerk, gebrandschilderde ramen etc. Je zou er wel een dag voor uit kunnen trekken om in deze catedral rond te zwerven. Maar op een gegeven moment is het toch teveel en neem je niets meer in je op. Dus dan zoek je een gezellig terras en drink je een wijntje, een Rioja.

Aan't eind van de middag fiietsen we naar de canping terug. Het avonddiner (?) gebruiken we in de campingbar, we hebben geen lust meer om weer naar de stad te fietsen. Het is onvoorstelbaar druk in de 'kantine' maar dat maakt het wel gezellig, Waar al die mensen vandaan komen, god mag het weten.

Nog wat foto's erbij en dan en dan laten we het hiebij

1. gerard en thea peek:
    22 juni 2009
    Beste Doorbijters, Ik voel de stilte van het spaanse land en proef de sfeer uit jullie geweldige verslagen.Ik voel mij weer terug in mijn jeugd toen ik meerder keren liftend naar Spanje trok.Vandaag 22 juni heb ik eindelijk rustig de tijd kunnen nemen weer helemaal bij te zijn.Tessa is geslaagd en kan defintief aan haar reis {4Maanden} naar Argentie gaan werken.Thea en ik veel uurtjes in de voorbereiding van haar examen feestje {zaterdag 20} gestopt maar het was een geslaagd feestje.Gerard Thea John-Patrick en Tessa.
  2. Ria en Ruud:
    Hoi Ronald en Nico,
    Hadden jullie er een voorstelling van kunnen maken, van wat je onderweg ziet en beleeft? Vast niet, heel bijzonder lijkt ons.
    Nu de laatste (zwaarste) loodjes nog en sterkte hoor!
    Ruud en Ria
    Behoren jullie nog tot de pelgrims of zitten jullie nu bij de kruisvaarders?
  3. aldert:
    Hoi Mannen,
    Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over het fietsen ik volg met regelmaat jullie bevindingen en wat ook leuk is dat jullie steeds meer bagage lozen die gewichtbesparend zijn. Dat zijn nou de leuke dingen die je samen overlegd en tot een beslissing komen. Samen de leuke en minder leuke dingen delen is een gemeengoed. Ik spreek uit ervaring met mijn fietsmaat Jan. Fietsen is en blijft geweldig omdat je dicht bij de natuur en de mensen staat en je mag praktisch overal komen met zo'n stalen(aluminium)ros. Geniet nog volop van jullie avontuur en sluit de dag af met een lekker biertje of een goed glas wijn. Aldert
  4. Maarten en AnneJet:
    Hallo Ronald en Nico,
    Mooi om te lezen hoe mooi de hoogvlakte is in het voorjaar. Ik ben in de winter in Burgos geweest toen er een sneeuwstorm was.
    Vanaf Burgos geeft via Michelin nog ruim 500 km, dat betekent dat jullie vlak na volgend weekend in Santiago kunnen zijn. Op alle vlakken gaat de reis voorspoedig, een mooie prestatie!
    Hartelijke groet
    Maarten en AnneJet
  5. Frank:
    23 juni 2009
    Zie jullie site voor het eerst. Wat een reis. En als jullie het vol houden om 100 km per dag te rijden is het nog "maar" 5 dagen rijden. Veel plezier en toch grappig dat ik ook een stukje las over religie en geloof, blijkbaar grijpt zo'n camino er meer in dan wat je vooraf denkt.
    Veel plezier nog!!
    Groet,
    Frank (van beeklaan 30)
  6. Marianne en Bernard:
    23 juni 2009
    Dag Nico en Ronald,
    Wat een werk zullen jullie hebben om die weblog elke dag compleet te houden. Hebben jullie niet genoeg aan het fietsen? En dat allemaal om ons in de gelegenheid te stellen om jullie reis mee te beleven.
    Nog steeds volgen wij jullie belevenissen op de voet. De foto's zien er prima uit en geven een goed beeld van wat jullie allemaal tegenkomen.
    Veel sterkte en plezier bij het laatste stukje van jullie tocht.
    Hartelijke groet,
    Marianne en Bernard.
  7. Marjoleine Pels:
    27 juni 2009
    Dag Papa en Ronald!

Mooie foto's van die Catherdraal!

Jullie gaan toch niet vreemd he?
    (met die Pelgrim op dat bankje??, dat kan je mama en Lineke niet aan doen.....)
    Zo'n mannetje zit ook op een bankje in Amersfoort, ergens op de Stadsring. Kan je ook zo bij gaan zitten!

Groetjes,
    Marjoleine