dag 30, 22 juni, Burgos - Sahagun

22 juni 2009 - Sahagún, Spanje

Dag 30, maandag 22 juni, Burgos - Sahagun, 145 km(!), totaal 2371 km

Het is kwart over zes en het is koud, toch staan wij al buiten. Voor het fietsen zijn de omstandigheden ideaal. Ook op de route zijn weinig “hobbels” te verwachten.

We willen Santiago vandaag een stuk dichterbij laten komen.

Net voor we Burgos uitrijden pakken we nog even een kop koffie met wat zoete broodjes in een typisch Spaans lokaaltje met heel vriendelijk personeel. Alles wat je niet meer nodig hebt voor je ontbijt wordt gebruikelijk op de grond gegooid. In Spaanse cafés is de grond, vooral langs de bar, bezaaid met, veelal papieren, troep.

Eind van de ochtend stoppen we bij Fromista waar we op een stenen bankje onze lunch gebruiken. Er staat dan al 70 km op de teller. Het landschap vliegt aan ons voorbij. De rugwind helpt ongelooflijk met het tempo dat we hebben, de teller wijst langdurig boven de 25 km per uur aan. Het landschap blijft steeds weer boeien, vooral verre einders, met bergen in de achtergrond. En steeds prachtig begroeide bermen.

We besluiten door te trappen tot Sahagun. Daar is ook een camping.

Wat later dan verwacht, het is 19:30 komen we op de camping aan. De laatste 20 km ging over een onverharde weg. Het hoge tempo is dan voorbij, de keien onder de banden spatten alle kanten uit. Op dergelijke “camiino’s”maken de wandelende pelgrims gewoonlijk hun km’s.

We sluiten de dag af met een extra drankje, een Spaanse anijslikeur, op het terras bij de camping Pedro Ponce. Dit als “beloning” voor de langste dagafstand van onze monstertocht.

Dag 30, maandag 22 juni, Burgos - Sahagun, 145 km(!), totaal 2371 km

We willen Santiago vandaag een stuk dichterbij laten komen.

We besluiten door te trappen tot Sahagun. Daar is ook een camping.

1. gerda peut:
    Hoi Ronald en Nico,
    Ik ontvang jullie mail op kantoor en heb dus iet altijd tijd om ook de foto's te bekijken. Maar als ik kijk, verlang ik naar vakantie. Wat ziet dat er allemaal prachtig uit. Je moet er wat voor doen, maar dan zie je ook wat. Geweldig!
    Jongens zet 'm op. Jullie zijn er bijna.
    Lieve groetjes van Gerda
  2. Renny:
    Hallo Ronald en Nico,
    Ik lees net als Gerda m'n mail ook op kantoor en geniet ook enorm van jullie verslagen en foto's en wil ook zoiets ondernemen.
    Ineens zijn jullie er al bijna en is jullie doel bereikt. Zeker als je zulke afstanden op één dag fietst. De tijd vliegt gewoon. Zouden jullie het halen van je einddoel liever niet nog een beetje willen uitstellen om zo nog wat langer van alles te kunnen genieten? In elk geval, nog heel veel sterkte voor de laatste loodjes, volgens mij zijn die het lichtst in jullie geval.
    Groetjes, Renny
  3. Anke de Jong:
    Hallo Ronald en Nico,
    Zoals je misschien weet zijn we nu druk met alles rond onze pasgeboren kleinzoon Dian. Maar, tussen de bedrijven door, volgen we jullie pelgrimage.
    Het gaat me steeds meer trekken zo'n tocht te maken [Anke] en jullie verslagen wekken veel zin op ook zoiets te ondernemen. Wat mij betreft wordt het dan wandelen.
    We genieten van jullie vreugdevolle verslagen!
    Succes, doorzetters!

Liefs,
    Foppe en Anke de Jong
  4. annette:
    26 juni 2009
    gigantisch... 145 km !! wauw!
  5. Marjoleine Pels:
    27 juni 2009
    145 km.... ik red misschien 40km op een dag.. of ietsje meer.. maar ik vind het knap hoor!!

Om nu hier in NL de Post te lopen... is erg warm.
    Maar gelukkig mag ik mijn broek afritsen als ik dat wil!!

Groetjes,
    Marjoleine