Dag 9

1 juni 2009 - Auxerre, Frankrijk

Het is soms wat moeilijk om een internetverbinding te krijgen, we moeten ons ook vooral op het fietsen werpen. Al een aantal keren biedt Mc.Donalds uitkomst! Elke mc.Donalds heeft gratis WiFi. We eten en drinken daar dan ook maar wat, dat scheelt ook in de hhportemonee.

Dag 9 maandag 1 juni Troyes - Auxerre 108 km totaal 814

We ontbijten bij McDonalds, lekker: eggs, bacon and cheese tussen een (wat kleffig)broodje. Ronald neemt er twee, Nico neemt nog een pannenkoekje. Door het bijhouden van onze weblog vertrekken we pas tegen 12 uur uit Troyes. We fietsen de hele dag door de Bourgogne met een enkele keer een klimmetje, natuurlijk gevolgd door een afdaling. Helaas zijn die afdalingen altijd heel snel voorbij. Gauw weer terugschakelen en weer flink op die pedalen drukken. Het weer is nog steeds prachtig, met veel wind in de rug. We lezen in onze reisbijbel dat we door de Chablisstreek komen en we spreken af dat we een wijnchateau gaan bezoeken om wat Chablis te proeven. Maar de Heilige Geest gooit roet in het eten, alle cave's zijn dicht ivm 2e pinksterdag. Dan maar direct door naar Auxerre. we besluiten daar eerst wat te eten, voordat we onze overnachting voor de komende nacht gaan regelen. We krijgen een regenbuitje over ons heen, maar een dicht bladerdek van de plaaselijke boulevard houdt ons toch redelijk droog. Ook in Auxerre speelt de 2e pinksterdag ons parten. bijna alles is dicht. Puur toevallig belanden we uiteindelijk in een restaurantje wat een van de beste van de streek zou zijn. Na ons liep het restaurant helemaal vol.....dat was vast onze aantrekkingskracht....Komen 5 voor 10 op de camping municipal, de mme van de receptie wilde al gaan sluiten.

We berekenen dat we 1/4 van de afstand hebben weggetrapt! En we liggen ook wat voor op schema (dat we eigenlijk niet hebben).

1. Marjoleine Pels:
    4 juni 2009
    Restaurant de Gele Boog!!! (Er is toch geen betere tent hier op de wereld om te eten?? :-S)
    Schema? Als je op vakantie bent.. dan heb je meestal toch geen schema?! Tenzij je met een georganiseerde reis meegaat.. maar dat doe ik nooit.. dus ik heb ook geen schema tijdens vakantie!
    Zondag ga ik met Eric V. the Walk the World lopen in Den Haag. Dat is 5km! Niets vergeleken met wat jullie doen!

Ik eet nog wat taai taai van vorig jaar... Hou je Taai!! ;-)

Groetjes,
    Marjoleine
  2. Frans Jeltes:
    5 juni 2009
    Dat is wel het allerlaatste waarmee ik jullie associeer: McDonalds! Alle calorieen die jullie eraf trappen, komen er bij die Amerikaanse junkfood tent weer bij.....Wel gemakkelijk trouwens dat jullie daar gratis WiFi kunnen oppikken. Nog 3/4 te gaan, succes verder, jongens!
  3. Mark van Lith:
    Hoi Nico en Ronald,

Dat schiet al lekker op! Voor je het weet, ben je er. Moet je weer wat anders verzinnen.
    Had je misschien toch beter kunnen gaan lopen.
    Het beste en hou je stuur recht.

groet,
    Mark
  4. Lenie Arkesteijn:
    Hallo Nico en Ronald

ik vind het heel leuk alles zo te lezen !!
    van twee kanten.
    en als ik van die bepakte Fietsen zie rijden of
    staan dan denk ik aan jullie, hier in Utrecht.
    groetjes Lenie.