dag7

30 mei 2009 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

onze verslagjes met een paar foto's van dag 5 en 6 hebben we net even verstuurd vanuit een chique tent, nou ja tent..., in l'Epine vlakbij Chalons-en-Champagne. In C-en-C gaan we nu een slaapplek zoeken.

We wilden jullie nu ook vast even harstikke bedanken voor jullie leuke, lieve reacties.

We gaan proberen vanvond meer te laten "horen"

1. Kees en Susan Penneweert:
    30 mei 2009
    Wat een opluchting, weer een bericht van jullie. Ik stond op het punt om mijn abonnement op jullie weblog op te zeggen omdat het niet regelmatig werd bezorgd. Helaas ik heb geen abonnement, maar kijk wel regelmatig in mijn mail of er weer een update is. Toen die mail uitbleef nam ik aan dat er iets fout was gegaan. Bijvoorbeeld jullie zagen, afgemat en vermoeid, een bordje met “Stella” erop en gingen ervan uit dat "Artois" Spaans was voor welkom. Of deze: jullie zaten in Oost België en internet wordt daar waarschijnlijk over een jaar of 50 uitgevonden. Nog erger, uitgeput melden jullie je bij een klooster en daar ontdekten ze dat Nico z’n pelgrimspas vals was. In mijn geestesoog zag ik dader en medeplichtige al brandnetels schoffelen in de kloostertuin. Gelukkig niets van dat alles. Integendeel petje af voor de afstand die ongetwijfeld in moeilijk terrein is afgelegd. En aangezien jullie nu in de Champagnestreek zitten (beter dan bier) alle reden voor een feestje. Bedenk dat vooral Pelgrims op de zevende dag dienen te rusten. Tijd voor reflectie en vertroetelen van de geplaagde spieren om over andere lichaamsdelen maar te zwijgen.

Kees
  2. Pieter:
    30 mei 2009
    Erg goed hoor dat mijn broer een tochtje fiets en zo af en toe ook eens een abdij bezoekt. Ja natuurlijk omdat er bier gemaakt wordt. Nou ja in elk geval toch maar even binnen geweest.
    De km tellen al lekker af. Leuk om zo toch wat van de tocht mee te kijken.
    Strekte en veel goed fiets weer. Voor de tuin zou regen erg goed zijn. Misschien kan je ergens in een kerk een kaarsje branden?

Groetjes Marian en Pieter
  3. Arie:
    31 mei 2009
    Heb zojuist voor allen die jullie volgen (en event. anderen) foto's van de start - vandaag precies een week geleden - in een album on line geplaatst.
    Link:
    Goede en veilige voorzetting van de tocht!!
  4. gerard en thea peek:
    Waarde Pelsgrims,
    Ik ben julie erg dankbaar voor de verslagen en kijk iedere dag weer uit naar de belevenissen onderweg.
    Zoals confucius heeft gezegd:Iedere reis begint met de eerste Stap.In dit geval dan de eerste pedaalslag
    Wij vinden het dapper.
    In en praatproaggama op T.V. deze week Ferry van
    Mingelen van den Haag vandaag die te voet 1200 km.
    naar S.de C.had afgelegd in 9weken.Was dus van een andere plaats vertrokken.
    Nog een klein adviesje:BETER DUUR DAN NU NIET TE KOOP.PROOST en STERKTE. Gerard Thea John-patrick en Tessa,die net klaar is met examen VWO.Uitsl.18 juni
  5. Laus en Elze:
    31 mei 2009
    Hoi, hebben jullie die machtige kathedraal daar midden in dat weidse landschap bezocht ?
    Vast wel...........

Ja, eindelijk tijd om te reageren. Afgelopen week zijn er veel koninginnen geboren in de bijenkasten, waardoor we druk zijn geweest.
    We staan in jullie fanmail emaillijst.........

Succes met de boete doening..........maar geniet van elke dag...........

Groeten en succes............Laus en Elze.